Dick-Paul, Leon en Mikolaj op reis door Zuid-Oost Azië!

Dubai wat een stad!

Na een iets te korte nachtrust zijn we al sjokkend naar ons ontbijt gegaan. Dit stelde niet heel veel voor, beetje brood, wat spul wat op jam leek en een paar worstjes moesten hiervoor doorgaan. Toch zorgde het voor voldoende energie om de deuren van het ge-airco-de hotel (binnen een graadje of 18) te openen naar de zinderende (echt zinderende) hitte van buiten, maar liefst 40-45 graden Celcius stonden op ons te wachten. Dit was werkelijk een klap van de hamer. We haalden zo snel mogelijk een paar flessen water om onszelf af te kunnen koelen en ons vocht, welke spontaan uit ons droop, weer aan te vullen.

Enigszins bewapend tegen de hitte konden we op pad, een walking-tour door een wijk van Dubai was onze taak. Omdat we vrij vroeg waren, waren niet alle marktjes al geopend, maar dat gaf niet gezien de hitte :) Een paar liter water verder waren we aangekomen bij Dubai Creek. Dit is een rivier die uitmondt in de Perzische Zee. We besloten wat koelte op te zoeken op het water, een klein boottochtje voor slechts 1 dirham (20 euro-ct) was het resultaat!

Deze tocht had ons hongerig gemaakt. Het was intussen al 12 uur geweest en we besloten ergens iets te eten. Stom idee natuurlijk in een land wat goed onder invloed van de islam staat. Men moet hier 5 keer per dag (minimaal) bidden. Dit bij zonsopgang, ergens in de ochtend, bij schemering, zonsondergang en natuurlijk tussen 12 en 1 uur 's middags. We moesten dus op bijna het heetste punt van de dag ruim een half uur wachten tot men uitgebid was en weer kon beginnen met werken. Het was wel een bizar gezicht (foto komt morgen) overal waar je maar keek zaten mannen op de straat hun gebed, richting Mecca uiteraard, te volbrengen.

Na al deze avonturen besloten we om maar even te gaan ontspannen in het zwembad, gelegen op het dak van ons hotel. Heel ontspannen sfeertje en lekker rustig. Lache is dat het zwembad bijna dezelfde temperatuur heeft als de buitenlucht :). Na 2 uur rusten waren we weer helemaal uitgerust om er tegen aan te gaan. Het plan was eerst eten natuurlijk en vervolgens op naar Burj al Arab.

Na eerst in de middag heerlijk chinees te hebben gegeten a la peking, maar dan voor 4 euro pp, hebben we nu gekozen voor de pizza hut, lekker westers. Met een volle buik zijn we met de taxi vertrokken richting Burj al Arab, wat volgens eigen zeggen het meest luxueze hotel van de wereld moet zijn. De taxirit was echt geweldig, het was een lange rit naar de andere kant van de stad, midden door een gebied van prachtige wolkenkrabber. Ook hadden we goed zicht op de bur Dubai, bij verre het nieuwe hoogste gebouw van de wereld. Volgens mij is hij momenteel boven de 650 meter en hij wordt nog hoger. Het is echt niet voor te stellen hoe hoog dit gebouw is.

De taxirit eindigde bij een gratis strand dichtbij de Burj Al Arab. Op dit strand hebben we een paar prachtige foto's geschoten. Ook hebben we hier kennis gemaakt met de perzische golf, wat een heerlijke zee is dat zeg. Net zo warm als het zwembad van het hotel :)

Na foto's genomen te hebben van de Burj Al Arab, begon ons mooiste avontuur. Het is moeilijk om dit goed te vertellen, dit is echt een verhaal waar je eigenlijk zelf bij had moeten zijn. Na de Burj al Arab was ons doel het bezoeken van de Sheesha Courtyard (waterpijp hoftuin). Na even op de kaart gekeken te hebben in de lonely planet, kwamen we tot de conclusie om hier naar toe te lopen. Na 40 minuten gelopen te hebben in de zinderende hitte, zonder water en het einde was nog niet in zicht, leek dit avontuur op een regelrechte ramp af te lopen. We liepen paralel met een snelweg dus een taxi pakken zou bijna een onmogelijk taak worden. Halfdood kregen we toch een taxi te pakken, we vertelden aan de chauffeur dat we naar de Sheesha Courtyard wilden en binnen een paar minuten stonden we in het meest luxueuze hotel waar we ooit zelf in gestaan hebben. Vraag ons niet hoe, maar opeens waren we er gewoon :) Wat een pracht en praal zeg. In dit hotel hebben we heerlijk de waterpijp gerookt en echt heerlijk thee gedronken in een prachtige hoftuin. We voelden ons net een rijke oliesjeik. Heel bizar allemaal dat we binnen 5 minuten van halfdood in een topavond zijn beland.

Na dit bezoek aan de sheesha courtyard hebben we de taxi gepakt naar ons hotel. Onderweg zijn we uitgestapt om foto's te kunnen maken van de jumeirah Mosque. Een van de mooiste moskeen van Dubai en de enige die door westerlingen bezocht mag worden.

Vanavond gaan we lekker op tijd slapen, want morgen gaan we er weer lekker tegenaan. We willen met een Jeep een woestijntocht maken en lekker ontspannen bij het hotel, want over 2 nachten gaan we naar Bangkok!

Tot snel allemaal en gegroet.

Onze vriendinnen beide een dikke zoen.

DPL

Mikolaj

Waterpijp mmmmm ook gerookt hier. Goede shit. Dubai ziet et vet uit. Hoop dat we elkaar vinden vanavond nog in Bangkok :)

Jacoline

Hoi, jongens ik begrijp uit de verhalen dat jullie de reis van je leven aan het maken zijn. Geniet er maar van, en dat doen julie met volle teugen. Niet te veel mooie meisjes op de foto nemen Leon anders wordt je meisje jalours!!liefs uit Erica.

Lola Lollypop

I think Dubai is great! I never have visit it but I think it's a rich town. Maby ever my dream will come true... visiting
Burj al Arab. That will be so awsome! Hé guys, if you ever go back to Dubai pleace write it in this web-site! Good luck on your next travel!

Lola Lollypop

Sabrina

Nou ja zeg is dat alles wat jullie kunnen vertellen nou saai dus ik ben daar ook geweest en heb daar geslpaen in een 5 stereen hotel en dat was niet niet en waterpijp roken is heeelll slecht voor je