Dick-Paul, Leon en Mikolaj op reis door Zuid-Oost Azië!

One day in Bangkok

De vlucht vanuit Dubai naar Bangkok verliep wederom erg soepel, een nog luxer toestel was ons gegund en het uitzicht was ook zeker niet verkeerd. De kust-lijn van India:

Na aankomst was het vrij makkelijk Mikolaj te vinden, hij stond ons netjes op te wachten bij de taxi-stand plaats in de stad van 11 miljoen. We zochten een aardig en betaalbaar hotelletjeuit welke we de komende paar dagen ons thuis konden noemen. Een hotelkamer met zwembad op dak en ontbijt voor maar 450 Bht per nacht (8 euro) vonden we een goede deal om de echte reis mee te beginnen.

Een goede nachtrust en een heerlijk redelijk westers (geroosterde broodjes en gebakken ei etc.) ontbijt gaven ons weer voldoende energie om Bangkok te kunnen verkennen. We namen een tuk-tuk (een overdekte driewieler brommer met bankje achterop) om naar een paar bezienswaardigheden te gaan. We hebben mooie dingen gezien zoals de grote buddha, een van de paleizen van de monarchistische hoofden van dit land, een rondvaart van een uur door een van de kanalen van Bangkok en een paar mooie tempels. Allen gelijk in schoonheid en indrukwekkendheid.

Ook het eten in Thailand is extreem lekker. Zo hebben we nog nooit kip van de gril gegeten. En dat kan allemaal onderweg op straat gekocht worden. Die mensen zetten gewoon een barbeque op een fiets, rijden naar een drukke straat en gaan daar vervolgens sateetjes braden om ze te kunnen verkopen. Geniaal!

Na een goede duik in het zwembad van het hotel besloten we wat van het uitgaansleven te gaan proeven. Dit bleek naast een heel gezellig avontuur ook een duur idee geweest te zijn. Dit resulteerd in een paar heel goedkope dagen die we te gemoed gaan. Dit is echter, als je geen uitstapjes doet en gewoon gaat lopen naar dingen die je wilt zien, heel goed te doen. Hotel = 8, 3 maaltijden op een dag = 3, en wat drinken is 1 euro per dag, dus met 15 euro kom je een heel eind hier :)

We hebben besloten nog 1 dag te blijven en dan te vertrekken naar een plek die we nog moeten bedenken! Een heerlijk idee :)

4e wiel aan de ferrari

jo gasten? hoest? nog steeds niet verdwaald? beter man! is wel goed uit te houden daar zeker, jullie kennende de hele dag vreten! Hebben jullie nou al bacardi gevonden?
maar zitten jullie elke dag in een internet cafe of zo? je kan denk beter een bar op zoeken, haha!
gaan jullie nu een beetje de greenzone in of blijft het optreden in verstedelijk gebied? heb je trouwens nog gekke beesten gezien daar? insecten, tijgers weet ik veel wat?
wij hebben hier dolfijnen, hagedissen en leguanen.
en nog tig andere beesten in zee, maar daar ga ik toch niet te ver in (ben niet van de marine!!) oja en veel te veel KUT MUGGEN!! kun je wat dat betreft beter in afghanistan zitten.

hey gasten succes en hoor van je!
ps. doe ook eens af en toe een onofficieel mailtje naar mij met de echte verhalen....

oom wiggert

dat zou wat voor ons ook wezen
maar we kennen geen engels
dat lijk me een ramp
maar misschien komt er wel nog wat van
om dat te doen met iemand die alles kan ver talen
gr oom wk en tante m

Jacoline en Bert

Top jongens, zo te horen houden jullie nog geld over en hoef ik nie te sponseren.

opaklugkist

ik ben jaloers op de mooie foto's die je kunt maken
trouwens ook een beetje op die formidabele reis, maar ik weet dat dit voor ons boven onze lichamelijke mogelijkheden zou rijken, dus ben ik tevreden met dit reisverslag en de mooie foto'd. Fijne dagen toegewenst

Mysterycouple

Netjes hoor zover van huis en dan Mikolaj gewoon vinden.. tss een prestatie op zich ;)

Een bbq op een fiets dat lijkt me wel handig.. ehh moet je dan trappen om hem aan te houden :P:P

Tot zover dus helemaal top, ben benieuwd waar jullie nu weer belanden.

Groetjes Mysterygirl