Dick-Paul, Leon en Mikolaj op reis door Zuid-Oost Azië!

Van Bangkok tot idyllische stranden

Hallo familie, vrienden en kennissen,

Het is nu alweer een aardig tijdje geleden sinds ons laatste verhaal. Momenteel verblijven we in Krabi, een schiereiland in het zuiden van Thailand. Morgen zullen DP en Leon vertrekken richting Maleisie (Penang) en Mikolaj met een vriendin richting Koh Samui.

De laatste dagen in Bangkok hebben we rustig doorgebracht na een zware avond stappen. Om het budget weer een beetje in de goede richting te krikken hebben we zo min mogelijk uitgegeven. We zijn onder andere met een skytrain (een monorail) afgereisd naar het zakelijke centrum van Bangkok om daar de grootste winkelcentra's te bezichtigen die we ooit hebben gezien. Echt niet normaal hoeveel winkels er zich in een zo'n winkelcentrum bevinden. Het schijnt dat Bangkok vele van dit soort winkelcentra heeft. Verder hebben we een beetje ontspannen door de stad gelopen en hebben we een biosje gepakt. Daarnaast hebben we na al onze avonturen in Dubai, nu Mikolaj ook laten kennismaken met de Sheesha (waterpijp). Hij vondt het geweldig en dit gaan we deze reis nog veel vaker doen. Ook hebben we allemaal gefrituurde sprinkhaan gegeten bij een straatstalletje, heel erg lekker trouwens!!!!!!

Na vier dagen Bangkok is het tijd om te vertrekken. Mikolaj had afgesproken met een vriendin op een schiereiland van Thailand wat een van de mooiste stranden van Thailand heeft. Dit is Railey Beach in Krabi. Om hier te komen hebben we de nachtbus geboekt voor 600 Baht = 12 euro. Gelukkig hadden we een goede bus en deze zat ook niet volledig vol, dus we konden lekker liggen en slapen in de bus. Aangekomen bij Krabi moesten we met een longtailboat een half uur varen naar Railey beach. Tijdens deze boottocht zagen we allemaal krijtrotsen uit het water reiken, echt een prachtig gezicht.

Aangekomen bij Railey beach zijn we naar ons hotel gegaan aan de goedkope kant van het strand. Het strand daar is niet goed, maar het is maar 10 minuten lopen naar het mooie strand. Helaas zijn de weergoden ons niet gunstig gezind en is het momenteel niet lekker om op strand te liggen. Daarom zijn we maar lekker gaan ontspannen aan een reggae bar aan het strand. 'S avonds zijn we op zoek gegaan naar een goedkope eettent en hebben we een van de smerigste gerechten gegeten die we ooit zullen eten, we hebben allemaal maar een paar happen op. Het gerecht smaakte naar pure gember. Het teruggeven van het eten was een beetje een genant moment, maar we hebben kunnen uitleggen dat gember niet zo ons ding is

De tweede dag op Krabi hebben we geprobeerd weer op strand te gaan liggen, maar helaas waren de weergoden ons weer niet gunstig gezind dus na een uur hebben we besloten om een wandeling over het schiereiland te maken. Na 10 minuten lopen begon een echte monsoen. Zo hard hebben we het echt zelden zien regenen. Gelukkig konden we schuilen in een echte Thaise blokhut. Na de monsoen zijn we verder gegaan met onze wandeling. Dit was een prachtige wandeling van drie kwartier door de jungle om zo bij de andere kant van het eiland bij een strand uit te komen. Onbeschrijfelijk hoe mooi de omgeving was tijdens deze wandeling. Op de terugweg van de wandeling hebben we ook nog een kleine grot bezocht.

Vanavond beleven we allemaal onze laatste avond hier. Krabi is echt onbeschrijflijk mooi, alleen hebben we geen geluk gehad met het weer. Met mooi weer is het hier echt een paradijs. Gelukkig komen we tijdens de reis nog vele prachtige stranden tegen, hopelijk hebben we dan wat meer geluk met het weer.

Tot ziens allemaal en voor de laatste maal de groeten uit Thailand.

Mariska

Wat ziet t er daar mooi uit zeg! Jammer idd dat jullie geen mooi weer hebben. In Maleisie blijft het ook zoiezo tot donderdag bewolkt met regen. Jammer joh.. Ik ga woensdag denk lekker naar strand.. pfff t is hier heet joh (hihi). Nee hoor. Ik hoop echt dat t beter wordt. De fotootjes zijn weer leuk dit keer hoor.
En dp bedankt voor je mailtje met de rest van de foto's daar kan ik wel weer ff op teren.

Nou dikke kus voor jullie alle 3. En veel plezier

Mariska

rijanne

He Leon en de rest ,
Wat een leuke foto`s hebben jullie gemaakt ,heel veel plezier en tot skype,
groetjes rijanne en jaap en de kids

hallo kerels
ik vind het erg leuk om te horen wat julie doen en zien en vooral die foto,s die er bij zitten om te kijken vinden we erg mooi MAAR WAAR OM GAAT NICOLAI nu ineens met meisje naar SAMUI zat dat in de planing samui is ook niet naast de deur van jullie af gerekend dat begrijpen we even niet maar ja dat zal wel goed wezen
verder nog heel veel plezier jullie zo te zien hadden wij ook wel mee gewild maar ja daar zitten jullie niet op te wachten denken wijik hoor het wel weer van jullie
ik ga nu een tukkie doen het is hier half twee

gr dp lo nicl

gr oom wk en tante m,

hallo
waar blijven jullie berichten en foto,s nu
we willen wel weer weten wat er te zien is bij jullie en waar jullie nu weer uit hangen ??
MAAR EVEN HET NIEUWS VAN HIER je heb er en NEEFJE BIJ dp DUS ik OPA dat is ook wel leuk

gr maar weer allemaal