Dick-Paul, Leon en Mikolaj op reis door Zuid-Oost Azië!

Cameron Highlands

Na een mooie rit door de bergen en een prachtig uitzicht op een geweldige zonsondergang, kwamen we 's avonds aan in Tanah Rata. Het is een niet groot plaatsje, eigenlijk een hoofdstraat met wat zijwegen. We zochten een goedkoop hostel genaamd Daniels Lodge. Het is een klein kamertje wat opzich oke is. beetje te klein misschien, maar ach, voor die prijs ..

Na een goede nachtrust zijn we een stevig ontbijt gaan eten. Dat hadden we ook nodig bleek later. We zijn na een korte planning over de route begonnen aan een goede wandeltocht door de bergen. Het eerste stuk van de route was niet heel bijzonder, veel zwerfafval en een klein watervalletje moesten het hoogtepunt zijn. Hierna begon echter de echte tocht. Het doel was een bergtop van 1840 meter hoog.

Vele bomen zijn we gepasseerd, de berg is tot aan de top bedekt met bomen. Het is een ondoordringbare jungle met daar door heen een soort pad. Het is niet echt een pad te noemen, meer een stukje berg wat onbegroeid is (op boomwortels na, die fungeren als trap). Sommige stukken waren goed stijl, het was een ware klim! Eenmaal trots aan de top beseften we dat we ook nog terug moesten. Dit ging gelukkig bergafwaards dus was het een stuk minder zwaar. Desalniettemin hebben we er toch ruim 5 uur over gedaan eer we weer in Daniels Lodge waren.

Vanavond of morgen verwachten we onze vriend Mikolaj weer. Die had een uitstapje van een paar dagen met een vriendin op een Thais tropisch eilandje.

Goed vrienden en familie, helaas heeft het internet cafe ons fotokaartje gemold dus we hebben even geen fotoos. misschien zijn ze nog te redden! Dat zal blijken op ons volgende verhaal!

Mikolaj

Gasten, zit nu in Penang en heb om 7 uur sochtends de bus naar de Highlands. De email doet hier raar dus op deze manier hoop ik dat jullie het zullen lezen! Ben er dus morgen middag!!!

BaZZaa

Mik ik heb het iig wel gelezen :) mail me eens terug man ;) DP ziet en klinkt goei allemaal man! echt te gek! vette pica's ook allemaal. Liet mik je trouwens al weer in de steek voor een vrouw? moet niet erger worden he ;) Veel plezier nog allemaal man!

laterrrrr

ps. heb je uncharted nog thuis liggen?

Rob Verdoes

Hallo Mannen en Leon, (haha)
Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Maar wij willen meer prijzen weten. Gewoon nieuwsgierigheid, wat kost bijvoorbeeld een flesje water, een broodje of leuke dame voor een uurtje. Vertel.

Oja leon, ik let wel op je meissie. Ga morgen ff met haar stappen.

Veel plezier gasten.

Groeten, Rob (Leon weet wel wie ik ben)

Wies

Hey Dp,

Ziet er tof uit! Geniet er nog lekker van en zodra je terug bent gaan we risken! Knuff
Wies

Bazzaa

Waar blijven de nieuwe verhalen? is al een tijd geleden dat we iets van jullie gehoord hebben