Dick-Paul, Leon en Mikolaj op reis door Zuid-Oost Azië!

Mooiste plekje op aarde??

Hallo vrienden, familie en kennissen

Na vele kilometers gewandeld te hebben in de Cameron Highlands zijn onze lichamen wel aan wat onspanning toe en waar kan dat beter dan op een tropisch eiland

Laughing
?? Na een zes uur durende busrit komen we aan in Kuala Besut.Vanuit deze plek vertrekken de speedboten richting de Perhentians. Wij hebben gekozen om met de snelste boot naar de eilanden te vertrekken en wat ging dat snel zeg, echt gaaf zo'n speedboot. Na 45 minuten zijn we beland op de meest prachtige eilanden die we ooit hebben gezien, net een klein paradijsje.

De speedboot kon ons alleen niet op het eiland brengen, dus voor de laatste 20 meter moesten we overstappen op een heel klein taxi bootje. Aan land gekomen vraagt die gast 2 Ringit (40 cent). Wij lachenen Mikolaj zegt natuurlijk heel droog dat als we dat hadden geweten we wel hadden gaan zwemmen met onze tas op de rug haha. Wij dachten dat hij ons probeerde af te zetten, dus hebben we niet betaald en liepen keihard door. De boottaxi mannetje bleef maar irritant achter ons aanlopen dus hebben we hem uiteindelijk 1 Ringit per persoon gegeven. Paar dagen later kwamen we er trouwens achter dat het wel normaal is om dat bootje te betalen oepssss

Wink
. Ach ja veellui proberen je in deze landen af te zetten, soms is het moeilijk om te weten wat nou wel of niet goed is. Het gaat eigenlijk niet zo zeer om het geld, maar meer om je eigen eer dat je niet het idee heb dat je belazerd wordt.

In ieder geval terug naar de eilanden, veel interessanter. We hebben ons laten afzetten op Long Beach. De plek waar de meeste backpackers verblijven aangezien de hotels wat meer budget gericht zijn. Na een kleine drie kwartier het gehele strand afgelopen te hebben en bij ieder hotel geinformeerd te hebben blijkt alles vol te zijn

Frown
. Gelukkig is er nog een ander strand die we vanaf long beach kunnen bereiken en dat is Coral Beach. Dus daar gingen we meer met rugzak in de volle hitte van de ene kant naar de andere kant van het eiland wandelen. Op zulke momenten ben je echt blij dat je een backpack bij je hebt in plaats van een koffer.

Op Coral Beach waren alle budget hotels ook allemaal vol, aan het uiteinde van Coral Beach was nog 1 resort die we niet geprobeerd hadden. Deze zag er echt ontzettend mooi uit, maar we dachten dat deze ook ontzetten te duur zou zijn, maar gelukkig zat het ons weer eens mee en bleek het onwijs mee te vallen (12 euro met ontbijt!). De kamer was echt schitterend en het was ook een ontzettend mooi resort. Nu we helemaal gesettled zijn kunnen we eindelijk aan de ontspanning beginnen

Cool
. Eerst hebben we even over het strand gewandeld en daarna hebben we even gesnorkeld. 's Avonds hebben we lekker een filmpje gekeken op onze kamer, want we hebben 2 filmnetten. Ondertussen hebben we ook nog een tropische storm meegemaakt.

De volgende dag konden we eindelijk lekker met zijn drieen gaan genieten op strand. We besloten naar Long Beach te gaan, want daar is het net een stukje gezelliger. Om een uurtje of 11 zaten we al op strand en wat was het lekker weer en wat heeft de chinese zee een lekkere temparatuur. Het is moeilijk te beschrijven hoe mooi een eiland is met woorden, ik denk dat de foto's jullie een beter beeld geven. Na wat partijtjes Kokosnoot gooien besloten we Om een uurtje of 4 het strand te verlaten. Wat blijkt Mikolaj is voor den tweede maal deze vakantie gefrituurd. Er bestaat geen naam voor de kleur rood die deze pool 's avonds op zijn rug had

Tongue out

's Avonds besloten we te gaan eten in een restaurant waar gebarbecued werd. Alledrie hebben we een lekkere exotisch gerecht besteldt (King Fish, Haai en kreeft). Beetje jammer dat de barbecue bijna de hele tijd niet goed aan stond, wat resulteerde in bijna anderhalf uur wachten. Gelukkig is dat niet erg op een tropisch eiland, in de verte zagen we de hemel steeds oplichten (onweer). Gelukkig kregen we ons eten voordat de volgende tropische storm ons eiland had bereikt.

Aangezien Mikolaj gefrituurd was, besloot hij de volgende dag nog even af te koelen op de kamer. Wij besloten de korte snorkeltocht te doen, die ons langs de beste snorkelplekken van het eiland zou brengen. Shark Point, Turtle Point en Lighthouse worden onze snorkelplekken van die dag. Shark Point is een plek waar regelmatig haaien gezien worden, helaas hadden wij dat geluk niet. Wel hebben bij dit koraal prachtige vissen gezien en een echt enorme kwal! Op Turtle point hebben we op 2 meter afstand gezwommen met een reuze schildpad. Wat een ervaring was dat zeg, op een gegeven moment kwam de schildpad echt enorm dichtbij. Lighthouse point was een plek met een prachtig koraal en mooie vissen.

Na ons snorkelavontuur hebben we Mikolaj uit de gevist. Met zn drieen hebben we nog even op het strand onder de parasol zitten genieten van de Perhentians. 's Avonds hebben we weer heerlijk gegeten en filmpjes gekeken.Ondertussen hebben we ook even een handige en goedkope manier gevonden om naar Kuala Lumpur (hoofdstad Maleisie) te reizen. We zullen eerst de volgende dag afreizen naar Kota Bahru, een stad (veel moslims) in het noorden van Maleisie om vanaf daar de volgende dag naar Kuala Lumpur te reizen

Jacoline

Hee gefrituurde mick had je geen P20 meegenomen?Dan was dit vast niet gebeurd. succes met de velletjes.